Intakegesprek

Uw aanmelding

U heeft zich aangemeld bij ons voor hulp. Voor wij u kunnen helpen, willen wij eerst meer weten van uw situatie. Daarvoor hebben wij zojuist een afspraak met u gemaakt voor een intakegesprek met onze consulent.

Intakegesprek

Om u goed te kunnen helpen willen wij graag eerst met u kennismaken. Dit doen wij in de vorm van een intakegesprek. Heeft u een partner? Dan is het van belang dat u en uw partner beiden aanwezig zijn.

Identiteitsbewijs

Bij het intakegesprek zal onze consulent vragen naar een geldig identiteitsbewijs. Hetzelfde geldt voor uw partner. Let op, het identiteitsbewijs mag niet verlopen zijn.

Documenten klaarleggen

Om een goed beeld van uw situatie te krijgen, hebben wij informatie nodig over uw inkomsten, uw uitgaven en uw schulden. Heeft u nog niet alle papieren compleet? Zorgt u dan in ieder geval dat u zoveel mogelijk klaar heeft liggen.

DigiD

Voor het opvragen van sommige documenten is uw DigiD nodig. Wilt u uw DigiD gegevens controleren van te voren en zorgen dat de SMS-functie werkt? U kunt dit controleren via: www.digid.nl
Wilt u zorgen dat u deze gegevens bij de hand heeft?

Wat u verder zelf kunt doen in de tijd tot het intakegesprek

Kunt u niet al uw vaste lasten betalen? Probeer dan in elk geval de huur (of hypotheek), gas-en energienota, waternota en ziektekostenpremie op tijd te betalen. Het is belangrijk dat u geen nieuwe
financiële verplichtingen aangaat, zoals bijvoorbeeld een bestelling bij een postorderbedrijf. Vertel uw schuldeisers over uw situatie en uw aanmelding bij onze organisatie. Willen uw schuldeisers een bewijsstuk van uw aanmelding? Laat het ons weten!

Intakegesprek

Tijdens het intakegesprek bespreken we uw financiële problemen. Ook gaan we in op uw persoonlijke situatie. U krijgt uitgebreid de gelegenheid om uw verhaal te doen. Ná het intakegesprek hebben we al
vaak genoeg gegevens om voor u op kantoor te gaan werken aan een oplossing…
Meteen hulp bij dreigende situatie.
Wordt u binnenkort uit uw huis gezet of wordt uw gas, elektra of water afgesloten? Dan proberen wij hier na het intakegesprek meteen wat aan te doen, bijvoorbeeld door uitstel te vragen